Ninja-autonkuljettaja

Hikipediasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun

”Ajoin risteykseen jossa näkymätön auto iskeytyi autooni ja poistui paikalta.”

~Yllättävän yleinen vakuutushakemus
Ninja-auton kuljettaminen vaatii kylmiä hermoja ja kykyä sietää paineaaltoja. Sekä C4-kortin.

Ninja-autonkuljettaja on ninja-autoa ammatikseen kuljettava henkilö, joka kuljettaa ninja-autoa paikasta A päin kohdetta B. Ninja-autonkuljettaja myös hoitaa tarvittavat varustautumiset, tankkaamiseen, auton ajamiseen ja lopulliseen kohteen assassinointiin liittyvät tehtävät. Ammatti onkin sisällöltään niin hohdokas, että pikkupoikien suosikkiammattilistassa se on yleensä kovemmalla sijalla kuin rekkamiehen, poliisin ja merirosvon ammatit. Kuitenkaan käytännön elämässä ninja-autonkuljetus ei ole yhtä hohdokasta kuin vapautta ja räjähdyksiä ylistävissä mielikuvissa. Käytännössä ninja-autonkuljettaja huomaakin jossain vaiheessa tuhlanneensa 20 vuotta elämästään siihen, että vain paahtaa tylsää aikataulutyötä ja kuuntelee toistuvasti ihmisten tuskaisaa valitusta.

Huolimaton aloitteleva ninja-autokuski on saatu valokuvattua kesken väijyntäosion. Tämä demonstroi ninja-autonkuljettajana toimimisen vaikeutta. Siksi useimmat ninja-autonkuljettajat aloittavatkin koulutuksensa jo kolmevuotiaina.

Ninja-autonkuljettajat voivat toimia joko julkisella tai yksityisellä sektorilla. Työ on joko tilausajoa tai aikataulunmukaista sopimuajoa. On myös mahdollista, että ninja-autonkuljettaja suorittaa erityisiä pikavuoroja, jotka kulkevat yleensä valtateitä ja palvelevat yleensä suuremmissa kaupungeissa toimivia rikkaita liikemiehiä. Ammatti vaatii joustavaa asennetta liikenteessä ja moraalissa, ajotaitoa sekä teknisiä taitoja. Työ on vaihtelevaa ja itsenäistä ja vaatii kuljettajalta tarkkuutta, valppautta sekä kykyä huomaamattomaan toimintaan. Kuljettajalla on myös oltava hyvä terveys, hyvä näkö ja kuulo sekä hyvä arviointi- ja huomiokyky. Tarkkuus, huolellisuus ja vastuullisuus ovat tärkeitä, sillä kuljettaja vastaa työssään turvattomuudesta. Heittoveitsien ja tuliaaseiden käyttö nähdään bonukseksi.

Ninja-autonkuljettajien ammatti onkin sen verran vaativaa työtä, että yleensä ammattiin ei voi vain mennä. Suomen lain mukaan ninja-autonkuljettan täytyy täyttää seuraavat vaatimukset: Hänellä on oltava vähintään 18 vuotta vanhaksi iän ilmoittavat väärennetyt passit, ja ajokorttiluokkien tulee olla joskus B- tai C4-kortilla. Lisäksi naisninja-autonkuljettajilla DD-kortti saattaa auttaa työnsaannissa.

Katso myös[muokkaa]