Leeko Ugot

Hikipediasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Leeko Ugot suihkussa.

Leeko Ugot on salaperäisyyteen verhottu musiikkiorkesteri. Heidän musiikkityyliään on kuvailtu fanien parissa termeillä "Avant garde", "Avant garde punk" ja "musiikkia täysin ilman rajoituksia". Eri teosten sisällä saattaa tyylikirjo vaihdella esimerkiksi riitasoinnullisesta metallimusiikista swing jazziin ja hard core punkista iskelmään. Joka tapauksessa melodiat, sointukulut sekä kappalerakenteet ovat ennakkoluulottomia, progressiivisia ja nerokkaita. Orkesterin jäsenet ovat virtuooseja, jotka eivät pelkää heittäytyä kartoittamattomiin musiikillisiin vesiin. Lyriikat ovat poikkeuksellisen puhuttelevia, joissa käydään läpi koko ihmisyyden tunnekirjo ja enemmänkin. Sanoitusten aiheet vaihtelevat mm. maailmamme poliittisten, sosioekonomisten ja tasa-arvollisten epäkohtien tarkkanäköisestä kritisoimisesta mustiin komedioihin, julkisuuskuvien arvosteluun, myyttisiin tarinoihin ja okkultistisiin rituaaleihin.

Kukaan ei ole koskaan nähnyt Leeko Ugot -orkesterin jäsenten kasvoja ja on tehtävä vahva olettamus, että heidän nimensä ovat aliaksia. INTERPOL:in mukaan orkesterin kaikki jäsenet asuvat Seinäjoella. INTERPOL on jo vuosia turhaan yrittänyt tavoittaa Leeko Ugot - nimen alla toimivia yksilöitä kuultavaksi useiden taidevarkauksien tiimoilta (orkesterin epäillään vieneen mm. useita Pierre-Auguste Renoirin ja Claude Monet'n teoksia sekä Cannesin jalokivet).

Leeko Ugot on julkaissut kolme pitkäsoittoa: "Robotinkädellä hiivasientä kusiaispesään", "Armageddon - Suomen yöperhoset äänikuvina" ja "Timantti - Mitättömän pitkulaislinnun väriomenainen avunhuuto". Underground musiikkipiireissä liikkuu huhu, että orkesteri olisi julkaissut kaksi EP:tä aiemmin, mutta tästä ei ole olemassa näyttöä.

Biografia

Alkuperä

Leeko Ugot sai alkunsa, kun Technomies sai ylimaallisen vision uudesta tavasta tulkita ihmisyyttä ja kosmisia arvoituksia musiikin ja lyriikkataiteen kautta. Technomiehestä tiedetään sen verran, että hän on salatieteilijä, kyltymätön seksiaddikti ja lihallinen väline, jota muinaiset kuolleet jumalat käyttävät perintönsä sanalliseen välittämiseen. Okkultisista teoksista löydettyjen tietojen mukaan Technomiehestä on useita erilaisia inkarnaatioita. Toinen inkarnaatio oli luonteeltaan pahuuteen suuntautunut ja on vastuussa kahdesta murhasta 1800 -luvun Lontoossa, jotka virheellisesti on tulkittu Viiltäjä-Jackin tekemiksi. Tuo inkarnaatio menehtyi koleraan ja kuppaan vuonna 1889 ja tajusi limbossa ollessaan sielunsa pimeyden. Seuraavat Technomiehen inkarnaatiot ovat omistautuneet valon kasvattamiseen ihmiskunnan parissa ja epäkohtien kitkemiseen maailmasta. Technomiehen pääasiallinen instrumentti on rummut. Hän haluaa kuolemansa kostettavan miekalla, tulella ja magialla.

Technomies keksi metodin, jolla musiikkialbumit valmistuvat poikkeuksellisen puhutteleviksi ja ilmentävät täydellisesti kaikkia universumin alkuaineita ja jumaluuksia. Metodin mukaan studioon mentäessä valmiina ovat vain lyriikat, joiden pohjalta sitten sävelletään samalta istumalta improvisoiden ja livenä soittaen kaikki musiikki. Samalla nautitaan alkoholia ja mahdollisesti tajuntaa laajentavia aineita, jotta kyetään saavuttamaan katkeamaton yhteys Suuriin Muinaisiin. Metodi on äärimmäisen vaikea toteuttaa taitavimmillekin ammattimuusikoille. Vain todella poikkeukselliset yksilöt kykenevät Metodin kautta luomiseen.

Technomies etsi vuosikymmeniä sellaisia yksilöitä, jotka puolijumalina kuolevaisten joukossa vaeltavat. Ensimmäinen kelvollinen, joka vastasi kutsuun oli Strutsi Heikkilä. Hänen uskomaton kielisoitinhallintakykynsä yhdistettynä syvään vihaan vääryyttä kohtaan ja ymmärrys rajatiedollisista asioista oli täydellinen peruspalikka Leeko Ugot -taideviestirakennelmaan. Voodoon parissa viettyjen vuosien ansiosta Strutsi Heikkilä kykenee siirtämään oman ja muiden tajunnat vuorikiipeilijänukkeihin. Hänen toinen silmänsä hohtaa punaisena aina, kun lähettyvillä on ihmisiä, joiden chakrat heijastavat typeryyttä, ahneutta tai epäsolidaarisuutta. Strutsi tuoksuu oikeuden varjoilta. Hänen ruokavalioonsa kuuluvat strategisista syistä myös jyrsijät.

Seuraavaksi joukkoon liittyi Saatanallisen Kristuksen Kataluuden Maanalainen Jumala Ktonos. Hänen pianistitaidoilleen vertoja vetävät vain hänen palava intohimonsa luoda Golem metafyysiskirurgisin menetelmin ja kyky ravistaa moraaliset kahleet nanosekunnissa yltään.

Tuolla mainitulla kolmikolla vetäydyttiin studion uumeniin äänittämään ensimmäinen albumi, joka oli tuleva muuttamaan maailmaa. Melko nopeasti äänitysten alettua orkesteri huomasi, että jumalaisen vision esiinsaattamiseksi tarvittiin lisää ihmisäänitulkintaa. Telepaattisten viestien lähettäminen Arcturuksen spirituaaliseen ilmakehään johti siihen, että siihen vastasi Shanghai Munamäki. Tuo mies keräilee eri ulottuvuuksien Haadeksista mystisiä ktoonisia kristalleja, jotka antavat hänelle loputtoman energiavaraston sekä ihmiskunnan parhaimman lauluäänen. Shanghai on noin 340 vuotta vanha, sillä hän osaa syväjäädyttää itsensä. Shanghai valitsee aseekseen useinmiten piikkipallon. Pitääkseen sielunsa herkässä terässä, hän ei ole koskaan hankkiutunut eroon Ranskassa vuonna 1901 hankkimastaan absintti- ja oopiumiriippuvuudestaan.

Lisäksi äänityksiin otettiin vierailemaan seksuaalisen tantraenergian lisäämiseksi Bella Gorgoroth. Hän on nainen, jolla on rinnat eli tissit.

Tuloksena oli ensimmäinen pitkäsoitto "Robotinkädellä hiivasientä kusiaspesään", joka on uskomaton mestariteos. Se on tällä hetkellä loppuunmyyty.

Pian äänitysten jälkeen Saatanallisen Kristuksen Kataluuden Maanalainen Jumala Ktonos siirtyi syrjään orkesterin toiminnasta ja keskittyy nykyään ihmiskokeiden tekemiseen kirurgian kunnian kentillä. Hän on onnistuneesti siirtänyt venäläisen elinkautisvangin pään koiralle. Seuraavaksi on vuorossa salaperäisesti nimetty "Operaatio Minotaurus".

Täydellisen symmetrian saavuttaminen

Technomies, Strutsi ja Shanghai tiesivät tarvitsevansa seuraavan musiikillisen taideteoksensa äänityksiin lisää jäseniä. Koskettimiin ja uudeksi täysivaltaiseksi jäseneksi otettiin Nurmo Von Schalo. Nurmo toimi palomiehenä Rooman palossa, jossa menehtyi sankarillisesti. Kerberus arvosti tuon miehen rohkeutta ja antoi hänen syntyä uudelleen ensin druidiksi ja sitten myöhemmin vuosisatamme alussa jälleen palomieheksi. Nurmon velhomaiset kosketinsoitintaidot ovat täysin legendaarisia. Lisäksi hän kykenee tekemään itsestään pulleita klooneja ja saavuttamaan alkoholin avulla täydellisen yhteyden ilon peruspartikkeleihin. Von Schalo ajaa kiveksensä säännöllisesti paljaaksi tyydyttääkseen arveluttavien seksuaalifantasioidensa kaikki nyanssit.

Basson varteen ja täysivaltaiseksi jäseneksi saatiin ilmiömäinen musiikillinen nero nimeltä Matti Ändteppo. Tämä kielisoitinten ja tyylitajun mestarillinen tietäjä on lisäksi meediotason vampyyriolento, joka kykenee luomaan eräänlaisia zombeja koskettamistaan ihmisistä sekä pystyy muuttamaan tahdonvoimallaan itsensä näkymättömäksi viikkokausiksi kerrallaan. Matti eliminoi vihollisensa mielellään hitaasti vaikuttavalla myrkyllä ja odottaa jälkiruokailun olevan aina vaihtoehdoiltaan runsasta. Hänen voimaeläimensä on planula-toukka.

Orkesteri oli jäsenistöltään valmis. Leeko Ugot oli nyt täydellinen vääryyksille hyper-sensitiivinen kollektiivi, joka kykeni ilmentämään ja heijastamaan uskomattomalla tavalla multiulottuvuuksellista kosmista energiaa niin taiteen kuin metafysiikankin tasoilla. He äänittivät vallankumouksellisen erinomaisen albumin nimeltä "Armageddon - Suomen yöperhoset äänikuvina". Äänityksien aikana Leeko Ugot keksivät aikamatkustuksen. Levyä on saatavilla muutamia kappaleita.

Seurasi taukoa musiikin tekemisestä, jonka aikana orkesteri koki itseaiheuttamiaan alitajuntaa eheyttäviä hallusinaatioita.

Kolmas pitkäsoitto "Timantti - Mitättömän pitkulaislinnun väriomenainen avunhuuto" oli sekä luomisprosessiltaan että lopputulokseltaan massiivinen järkäle, oikea progressiivinen magnum opus, joka haastaa kuulijan kaikilla kuuden aistin ulottuvuuksilla. Prosessi oli raskas. Äänityksien aikana lähiympäristön koko linnusto kuoli mysteerisesti. Tätä pitkäsoittoa vielä saatavilla.

Studiotyöskentelyn ulkopuolinen toiminta

Leeko Ugot ovat kunnostautunut myös elokuvataiteen saralla ja luoneet neljä musiikkivideota sekä muutaman korkeakulttuurisen taideinsertin. Kyseiset teokset ovat täysin vertaansa vailla elokuvataiteen historiassa. Leeko Ugot ovat lisäksi järjestäneet poikkitaiteellisen musiikkivideoiltaman.

Leeko Uggojen toistaiseksi ainoa julkinen keikkaesiintyminen oli 21.12.2013 Seinäjoella sijaitsevassa Bar 15 -burleskiravintolassa. Esitys oli uskomaton spektaakkeli, jonka aikana usea yleisön edustaja sai tahdosta riippumattomia orgasmeja ja yksi aikuinen ihminen kuoli kliinisesti sydänkohtaukseen. Hänet saatiin myöhemmin elvytettyä. Huhujen mukaan hän on mukana Leeko Uggojen entisen kosketinsoittajan kirurgisessa kokeessa.

Leeko Ugot eivät ole koskaan antaneet mitään lausuntoja julkisuudessa. Eräs fani sai kuitenkin keikan jälkeen pienen haastattelun nauhoitettua salaa älypuhelimeensa. Tässä haastattelun transkriptio:

Fani: En voi uskoa, että saan puhua Leeko Ugoille! Te ootte niin mahtavii! Siis mistä te keksitte teidän biisit?
Technomies: Immensuraabeliin havainnointikykyyn vaaditaan täysin paljas ja itsetietoisuuden kiroista vapaana oleva minä-subjekti. Kaikenlaiset kahleet ovat pudonneet yltäsi.
Strutsi: Kana on sana.
Shanghai: Laajenna tajuntaasi! Banaani-Armeijani nousee!
Matti: Katatonisen epätoivon painajainen on päättynyt.
Nurmo: Fis-nuotti, Jallupullo ja nurmikon leikkuu. Ymmärrätkö?!

Leeko Ugoilla on monia vihollisia. Leeko Ugot iskee ihmiskunnan typeryyden ja pahuuden ytimeen ja sitä eivät monet kestä. Vihollisiin lukeutuvat mm. kaikki väkivaltarikolliset, Tomi Björck, Jone Nikula, Aki Tykki, kaikki Suomen päättäjät, radiotoimittajat ja stand-up-koomikot, Jenni Vartiainen ja erityisesti Pariisin Kevät.

Leeko Ugot olivat Haitissa vuonna 1996 vapauttamassa panttivankeja mustaa magiaa harjoittavien huumekauppiaiden kynsistä. Valitettavasti erään kidnapatun perheen isä oli jo ehditty tappaa ja syödä, ennenkuin Leeko Ugot pyydettiin apuun. Perheen vaimo ei koskaan mennyt uusiin naimisiin. Kidnappaajat hirtettiin haitilaisessa vankilassa.

Diskografia

Robotinkädellä hiivasientä kusiaispesään

  1. Homo
  2. Esimies
  3. Poliisi ei uskalla/Poliisi sakottaa
  4. Politiikka
  5. Normaali elämä on paskaa
  6. Nuoriso voi pahoin
  7. Johtajien palkat
  8. Halveksunta
  9. Katsopas tuota siipikarjapuskuria
  10. Ihminen saa syödä eläintä
  11. Mullistava paluu keskiajalle
  12. Sitruuna
  13. Siivoojat
  14. Kommunistinen kesä Seinäjoella
  15. Nahkakengät
  16. Stetoskooppi

Kaikki kappaleet ovat Leeko Uggojen luomia.

Henkilöstö:

  • Strutsi Heikkilä: Kitara, basso, laulu
  • Technomies: Rummut, laulu
  • Saatanallisen Kristuksen Kataluuden Maanalainen Jumala Ktonos: Syntetisaattori, laulu
  • Shanghai Munamäki: Laulu
  • Bella Gorgoroth: Vieraileva naislaulaja

Äänitetty, miksattu ja masteroitu Soundwall-studiolla 1.10.2011 poikien K ja M toimesta

ARMAGEDDON - Suomen yöperhoset äänikuvina

  1. Suomi ei ole hyvinvointivaltio
  2. Tomin keittiö
  3. Ihminen, joka kantaa tavaroita/Ylipalkattu kravattisika
  4. Rakkauslaulu
  5. Ravunvärinen mies/VVV (Vanha Väsynyt Vittu)
  6. Ellen ja Jone
  7. Lapsuusmuisto
  8. Bonuskortit
  9. Nykyajan vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan
  10. Sinä päivänä pikkuserkkuni räjähti
  11. Aseistakieltäytyjän ansaittu joulu vankilassa
  12. Seinäjoen kunnallisvaaliehdokkaat 2012
  13. Filosofinen Parallax-ilmiö kolmessa osassa: I. Pipo pois sisällä II. Ruma alasti III. Young girls fuck
  14. Miksei voi puhua kunnolla?
  15. Johtuiko Hitlerin pahapäisyys kasvisruokavaliosta?
  16. Naisen tyhmyys miestä valittaessa
  17. Mustan magian keinoin voit hänen sydämensä valloittaa

Kaikki kappaleet ovat Leeko Uggojen luomuksia.

Henkilöstö:

  • Shanghai Munamäki: Laulu, kitara, perkussiot, haitari, nokkahuilu
  • Strutsi Heikkilä: Kitara, laulu
  • Matti Ändteppo: Basso, laulu, mandoliini
  • Nurmo Von Schalo: Koskettimet
  • Technomies: Rummut, laulu, perkussiot, pilli

Äänitetty ja miksattu studiolla Ylistarossa Ilmiö nimeltä Varismäen toimesta vuonna 2013. Jormis masteroi.

TIMANTTI – Mitättömän pitkulaislinnun väriomenainen avunhuuto

  1. Yksinäiset ihmiset...rakkautta ei riitä kaikille
  2. Kehitysvammaisten Gay-skene
  3. Tauski saa kaikki naiset
  4. Hedelmämiehen identiteetti
  5. The horror...
  6. Ilmiö nimeltä jatkuva talouskasvu ja sen lukemattomat uhrit
  7. Vapaa kasvatus
  8. Suomen stand-up koomikkojen erittäin huono taso
  9. Laulu eräälle naiselle
  10. Isänmaa
  11. Pohdintaa papukaijoista
  12. Radio Paska
  13. Alfauros/Suomen oikeusjärjestelmä
  14. Vastahyökkäys I. Kyllä Pluto on planeetta II. Musta ja valkoinen ovat värejä III. Psykologia ei ole tiedettä
  15. Kirjoittamisesta
  16. Seppo Hovi ja Alkoholi
  17. Taikureiden sininen luola I. Kyllähän kissatkin joskus katsovat kun ihminen ulostaa II. Akta kuken III. The hat is in the bag
  18. Tohtori Vauva ja natsien kulta
  19. Laulu eräälle toiselle naiselle

Henkilöstö:

  • Shanghai Munamäki: Laulu, kitara, Milwaukee M12 CDD-402C
  • Matti Ändteppo: Basso, Lead-kitara, akustinen kitara, laulu
  • Nurmo Von Schalo: Koskettimet
  • Technomies: Rummut, laulu, perkussiot, pilli, syntetisaattori

Äänitetty ja miksattu Ylistarossa 18-19.1.2014 Ilmiö nimeltä Varismäen toimesta. Sakari Pekkonen masteroi teoksen.

Musiikkivideot

Lähteet

Aiheesta muualla